نمای کامپوزیت

نمای کامپوزیت

نمای کامپوزیت

نمای کامپوزیت

ویژگیها و مصارف استفاده ورق نمای کامپوزیت آلکوپنل

ویژگی ورق آلومینیوم نمای کامپوزیت Alcopanel کره جنوبی به ضخامت ۴ میلیمتر میباشد که از ۲ لایه ۵/۰ میلیمترآلومینیوم با آلیاژA3003-H16 تولید کمپانی Alcan آلمان میباشد و هسته مرکزی آن بسته به سفارش کارفرما از نوع پلی اتیلن خالص یا پلی الفین(ضد حریق) تهیه میگردد.

قدرت پیوستگی یا نیروی جداسازیPeel strength=12/34 cm)) ورق کامپوزیت ALCOPANEL حدودا دو تا سه برابر ورق های معتبر دنیا میباشد که این ویژگی مربوط به خط تولید با تجهیزات کاملا آمریکایی در این کمپانی است.

ویژگی دیگر ورق های کامپوزیت نوع رنگ این محصولKyner 500 میباشد که محصول کمپانی PPG آمریکا است و با ضخامت ۳۵ میکرون که از ویژگیهای آن پیوستگی کم نظیر رنگ به جهت تکنولوژی پیشرفته غلطکی و به دلیل ایجاد یک سطح کاملا پیوسته در مقابل آلودگیهای جوی,زباله های صنعتی,انواع اشعه های خورشید مقاوم تر است ,علت آن استفاده از %۷۵ PVDF در رنگ میباشد که پس از ۱۰ سال فقط ۵% افت رنگ در شرایط عادی خواهد داشت.در ضمن این محصول توسط کمپانی HYSCO کره جنوبی که در اصل خط رنگ کمپانی هیوندای موتورز کره جنوبی میباشد رنگ آمیزی میگردد فیلم یا پوشش محافظ ورق ازشرکت DUPON فرانسه تهیه شده و از بالاترین کیفیت برخوردار میباشد و این پوشش به مصرف کننده این امکان را میدهد که تا ۵ سال بتواند پوشش محافظ را از ورق جدا نکند.

موادی که در چسب این پوشش استفاده شده به شکلی است که پس از مدتی خاصیت خود را از دست داده و به جای اینکه به رنگ ورق بچسبد و به ورق آسیب برساند خود پوشش از ورق جدا خواهد شد.

ورقهای آلومینیوم نمای کامپوزیت مصارف زیادی در پوشش نمای بیرونی و یا دکوراسیون داخلی ساختمان ها به صورت دیواره ، پارتیشن و سقف کاذب دارد این ورق ها متشکل از دو لایه ورق آلومینیومی در پوسته های بیرونی و یک لایه از مواد پلی اتیلن و یا مواد نسوز کانی در وسط می باشد . ورق های کامپوزیت با توجه به ضخامت ، نوع آلیاژ آلومینیومی لایه ها ، نوع رنگ بکار رفته در پوسته بیرونی و نوع مواد بکار رفته در لایه میانی تنوع وسیعی را به ورق های مذکور می دهد که هر کدام از انواع آن کیفیت و کاربرد معینی را دارا می باشد. مقاومت نسبت به تغییرات آب و هوایی محیطی(رطوبت ، حرارت و اشعه خورشید) یکی از برجسته ترین ویژگی ورق های آلومینیوم کامپوزیت در مقابل شرایط محیطی می باشد، در کشورهای گرمسیر و مرطوب ورق آلومینیوم کامپوزیت بی رقیب می باشد، بدلیل وجود پلی اتیلن فشرده در مرکز دو لایه آلومینیوم، ورق کامپوزیت بهترین عایق حرارتی می باشد که باعث صرفه جویی در اتلاف انرژی در ساختمان می شود، همچنین به دلیل سطح بسیار صاف و صیقلی برای آلومینیوم، اشعه نور خورشید را باز تابانیده و کمترین حرارت را از اشعه خورشید جذب می نماید. همچنین یکی دیگر از ویژگی های ورق آلومینیوم کامپوزیت این است که مقاوم ترین فلزات در مقابل رطوبت می باشد و زنگ نمی زند و تغییر رنگ آن در مقابل سایر مصالح سا سبک سازی ساختمان در مرمت و بازسازی ساختمانهای موجود نقش مهمتری را ایفا می نماید چرا که به علت سن بالا و دیدگاههای قدیمی طراحی دارای سازه های ضعیف تری هستند .

به کارگیری ورق های ترکیبی و سبک وزن در ساختمانها منجر به داشتن نما و ساختمان سبک تری خواهد شد که به میزان قابل توجهی در کاهش نیروهای ناشی از زمین لرزه موثر می باشد در نمای ساختمانهای بلند مرتبه از چه متریالی باید استفاده شود . سبک سازی ، عایق حرارتی ، عایق صوتی ، تنوع در شکل پذیری ، ابعاد دلخواه ، زیرسازی سبک مقاوم در طول زمان ، مقاوم و ایمن در برابر زلزله ، تاثیرگذاری در سبک سازی اسکلت اصلی ساختمان در نتیجه ورق های آلومینیوم نمای کامپوزیت آلکوپنل بهترین گزینه می باشد .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.